Reklamace notebooku HP ProBook 430
Přítelkyně si před časem pořídila notebook HP ProBook 430, notebook je to pěkný, menší, lehký a člověk by měl z něho určitě radost. Bohužel už když jsem ho viděl poprvé, tak mě nemile překvapilo příliš hlasité cvakání disku, začal jsem tušit, že je něco špatně.
A opravdu po nějaké době se zničehonic začal hroutit Windows 8 a při spuštění různých programů vyskakovaly chybové hlášky, většinou o chybějícím souboru. Tak nějak pomohlo obnovení systému, ale u toho jsem neskončil a zobrazil jsem si S.M.A.R.T., údaje o disku. A pak už bylo jasno.
Z výpisu S.M.A.R.T. je viditelné, že příliš mnoho chyb vykazuje hodnota Seek Error Rate, což vysvětluje cvakání a problémy s diskem. Už bylo jasno, že disk je vadný a notebook poputuje do servisu.
Notebook byl kupován na eshopu czc.cz a ten doporučuje reklamovat notebook přímo u firmy Dileris a.s., čímž se reklamace o něco urychlí. Ve středu 19. února 2014 jsme tedy notebook odnesli na reklamaci do brněnské pobočky firmy Dileris a.s. Ještě ten samý den volal servisní technik a oznámil, že objednal nový disk a zeptal se, jestli máme zálohovány data.
Uběhlo pár dnů a v pondělí 24. února 2014 jsme dostali emailem i telefonicky oznámení, že notebook je již opraven a můžeme si ho vyzvednout, a tak jsme si pro něj druhý den jeli. Notebook byl tedy opraven během pěti dnů, což rozhodně není špatný výsledek.